FAQ

Vi har inte bara massor av produkter, utan också järnkoll på hur du använder dem på bästa sätt. Här hittar du några av de vanligast förekommande frågorna vi får, men om det är något du undrar om oss eller våra produkter är det bara att höra av dig så svarar vi gärna.

Gör ni förläggningsritningar och flödesberäkningar?

Ja, vi tillhandahåller både förläggningsritning, flödesberäkningar och injusteringsvärden och de ingår i den offert du får från oss.

Ger ni support innan val av system?

Självklart! Du kan ringa vår växel på, 0102 200 200 eller kontakta någon utav våra produktchefer så förklarar dom de olika systemen som vi tillhandahåller och tillsammans kan ni gå igenom de frågor som är viktiga för just ditt projekt.

Du kan klicka dig vidare till kontakta oss för att hitta deras kontaktuppgifter.

Har ni produkter på lager?

Ja, alla de vanligaste artiklarna finns normalt på lager och om vi kan registrera din order före kl 12 så skickas ordern samma dag.

Kan man hämta sin order hos er?

Absolut! Du kan göra en order på tre olika sätt och efter detta kan du hämta din beställning på vårt lager i Västra Frölunda. Öppettiderna är måndag-fredag: 7-16.

Vilka system erbjuder ni?

Vi erbjuder och kan hjälpa till med följande, klicka er vidare till specifikt sortiment för att läsa mer.

PP rörsystem

Alupex/Pex rörsystem

Prefab

Rörsystem golvvärme

Upphängning & Infästning

Vattenbehandling

Hur gör jag en retur?

Du kan läsa om hur du gör en retur under returer och reklamationer eller kontakta kundservice, order@rethermkruge.se alt.010-22 00 200

Hur gör jag en reklamation?

Vid funktionsfel eller support kontakta någon av våra produktchefer på teknikavdelningen alt. 010-22 00 200.

Du kan även läsa mer om hur du gör en reklamation under returer och reklamationer.