Returer och reklamationer

 

Retur av material

För att er retur ska bli godkänd och krediterad ska följande steg tas och krav uppfyllas:

  1. Ring eller maila till vår kundservice för att få ett returnummer. order@rethermkruge.se alt. 010-22 00 200
  2. Märk alla kollin med returnumret. Ej uppmärkta kolli krediteras ej.
  3. Behöver du hjälp att boka transport kan vi hjälpa er. Frakt kommer att faktureras i efterhand.
  4. Vi krediterar enbart varor i säljbart skick. Skadade eller ej kompletta artiklar krediteras ej.
  5. Retursändningar med ett varuvärde understigande 1 000 SEK krediteras ej.
  6. Anskaffningsvaror (C-artiklar) krediteras ej.

För att förenkla returhanteringen, fyll gärna i vår returblankett som ni skickar med godset.

För övriga frågor angående returer kontakta kundservice, order@rethermkruge.se

Returadress:
Retherm Kruge AB
August Barks Gata 1
421 32 Västra Frölunda

Reklamation av produkt

Vid funktionsfel eller support kontakta någon av våra produktchefer på teknikavdelningen alt. 010-22 00 200.

Vid reklamation skall en anmälan göras genom att fylla i vår reklamationsblankett. Detta skall ske så fort felet upptäcks.
Spara först blanketten på din dator och bifoga den sedan i ett mail till order@rethermkruge.se

Reklamation vid transportskada

Vid godsmottagning skall synlig skada eller om det saknas gods anmälas till transportören vid mottagandet.
Vid dold skada skall anmälan göras till transportören alternativt till ReTherm Kruge senast 5 dagar efter mottagandet av godset.

Ni kan även ta kontakt med oss via vår mejl: order@rethermkruge.se