Returer och reklamationer
Retur av material
För att er retur ska bli godkänd och krediterad skall den förgås av en överenskommelse mellan säljaren och kunden och följande steg och krav skall uppfyllas:
- Ring eller maila till vår kundservice för att få ett returnummer.
order@rethermkruge.se 010-22 00 200. - Märk alla kollin med returnumret. Ej uppmärkta kolli krediteras ej.
- Varorna som returneras skall ha köpts av säljaren under senaste 12 månaderna.
Returavdrag 25%. - Vi krediterar enbart varor som returneras i oanvända obrutna originalförpackningar.
De skall vara kompletta i säljbart skick.
Rör, slang och ej lagerförda artiklar, dvs beställningsvaror och prefabvaror krediteras ej. - Returunderlag med returnummer, artikelnummer och antal skall vara i fyllt och läggas med i godset.
Underlag laddas ner från www.rethermkruge.se eller kontakta kundservice. - Retursändningar med ett varuvärde understigande 2 000 SEK krediteras ej.
- Om en retur inte godkänns har köparen möjlighet att inom fem dagar
-Kostnadsfritt hämta returmaterialet.
-Be RethermKruge returnera till köparen, frakt tillkommer. - Retur skickas till RethermKruges lager i Göteborg. Kunden ansvarar för bokning och kostnad av returfrakt samt för att varorna skickas tillbaka till säljaren på ett korrekt sätt, DAP enligt INCOTERMS.
- Vid felskick från leverantör eller att kund har beställt fel skall detta meddelas RethermKruge och returneras inom 5 dagar.
För övriga frågor angående returer kontakta kundservice, order@rethermkruge.se
Returadress:
Retherm Kruge AB
August Barks Gata 1
421 32 Västra Frölunda
Reklamation av produkt
Vid funktionsfel eller support kontakta någon av våra produktchefer på teknikavdelningen alt. 010-22 00 200.
Vid reklamation skall en anmälan göras genom att fylla i vår reklamationsblankett. Detta skall ske så fort felet upptäcks.
Spara först blanketten på din dator och bifoga den sedan i ett mail till teknik@rethermkruge.se
Reklamation vid transportskada
Vid godsmottagning skall synlig skada eller om det saknas gods anmälas till transportören vid mottagandet.
Vid dold skada skall anmälan göras till transportören alternativt till ReTherm Kruge senast 5 dagar efter mottagandet av godset.
Ni kan även ta kontakt med oss via vår mejl: order@rethermkruge.se